BRASSED OFF - een unieke combinatie 'toneel & muziek'

Het theaterstuk Brassed Off (verfilmd in 1996 door Mark Herman) schetst een beeld van het leven in een typisch Noord-Engels mijnwerkersstadje, na de grote sluitingen van de koolmijnen in de nasleep van de Thatcheriaanse jaren in Groot-Brittannië.

Aan elke mijn was vroeger een brassband verbonden en onderling werden muziekwedstrijden georganiseerd.

Jaren van sociale onrust en grimmige stakingen konden de sluiting van de mijn niet verhinderen. Dit betekende dan ook het einde van de brassband en voor deze muzikanten-mijnwerkers meteen ook het einde van hun sociaal leven.

Of toch niet ... ?

Twee Bellegemse verenigingen – toneelvereniging De Gebroken Spiegel en de koninklijke Harmonie Sint-Leonardszonen – hebben de handen in elkaar geslagen en staan voor een enorme  uitdaging: samen dit filmscenario gestalte geven op het podium van De Wervel.

Het wordt een hartverwarmend massaspektakel: theater met livemuziek.

Tickets zijn te reserveren via https://reserveren.degebrokenspiegel.be/

Met dank aan de sponsors die dit project mede mogelijk gemaakt hebben.